hieronder enkele  planten en dieren waarvan homeopathische middelen gemaakt worden die alle iets te maken hebben met steken of zwelling

spigelia
Spigelia anthelmia
Kruisbladklokje

bovista
Bovista (lycoperdon bovista)
Ruitjesbovist

apis
Apis mellifica
Honingbij

behandelmogelijkheden homeopathie NTTT/Moermantherapie HeartMath Fotonentherapie bioinformatietherapie home

Praktijk voor algemene geneeskunde, homeopathie
                         en niet-toxische tumor therapie.

drs E.J. de Rijk, arts.
de Opera 7,
8265 TB Kampen.
tel 038-3332050.

foto
AVIG vignet

Fotonentherapie.

Wetenschappelijk is vastgesteld, dat onze lichaamscellen zelf licht maken en uitzenden, en licht
         gebruiken voor de communicatie met andere cellen (o.a. Duitse biofysici onder leiding van Prof.
         F.A. Popp 1975). Dit licht kreeg de naam biofotonen (bio betekent leven en foton betekent licht).
         Onze cellen wisselen deze biofotonen uit in de vorm van laserachtig licht. Enerzijds om informatie
         over te dragen, anderzijds om energie te krijgen voor hun eigen stofwisseling. Biofotonen als
         dragers van informatie en energie, waardoor alle cellen in ons lichaam samenhangend kunnen
         functioneren en met elkaar kunnen communiceren. Alle lichaamsfuncties kunnen zo aangestuurd
         worden. Ons totale lichaam heeft deze biofotonen nodig om gezond te kunnen blijven werken.

Om te kunnen leven hebben we licht nodig, de natuurlijke directe bron van fotonen is de zon,
         het lichaam neemt ze op via de ogen en de huid. Een indirecte bron van fotonen is onze voeding:
         via fotosynthese in planten wordt zonlicht opgeslagen in planten.
         Ons lichaam kan ook fotonen van andere lichtbronnen dan de zon opnemen, maar dan moet dit
         licht aan specifieke kenmerken voldoen. Dit vermogen van ons lichaam vormt de basis van fotonentherapie.

Bij ziekte functioneren cellen niet optimaal en is hun lichtintensiteit verminderd. Toevoegen van
         licht, gelijksoortig aan ons lichaamseigen licht, coherent licht, laser licht, kan helpen. Het stimuleert
         de cellen tot zelfherstel
. Het licht dat wordt ingezet bij fotonentherapie wordt via de ogen en de huid
         opgenomen  en vervolgens met de snelheid van het licht door het hele lichaam verspreid.
         Het stimuleert de functie van alle lichaamscellen, waardoor de werking van het hormoonstelsel, het
         immuunstelsel, het zenuwstelsel en alle overige orgaansystemen verbetert. Ook op het mentaal-
         emotionele vlak treedt een verbetering op

Fotonentherapie, ook wel softlasertherapie wordt hier toegepast middels een innovatief medisch
         apparaat: de Hyper-Photon 3D. Dit apparaat levert laserlicht in lage intensiteit (softlaserlicht)
         dat gepulseerd wordt toegediend, waarbij de frequentie waarin dit gebeurt, geheel lichaamseigen is:
         de hersengolven hebben dezelfde frequenties.

HyperFotonD3 opstelling

Gecombineerde toepassing met homeopathische middelen vormt het een uiterst effectieve
         behandelingsmethode bij
         - spier- en gewrichtsklachten